Kära kund!
Vi vill uppmärksamma er på att det pågår bedrägerier riktade mot Telavox men som även drabbar oss som Partner och er Kunder. Detta är djupt beklagligt och Telavox har polisanmält ärendet samt jobbar proaktivt med att förhindra fler bedrägerier genom att informera oss återförsäljare och alla kunder.
Telavox har fått in rapporter från sin support och vissa återförsäljare att bedragare ringer kunder och utger sig för att vara från Telavox. De påstår att Telavox har sagt upp samarbetet med återförsäljaren och får kunden att skriva på ett dokument som gör att de kan flytta kunden från oss.
Personer har även ringt direkt till Telavox och utgett sig för att vara en kund som vill avsluta sitt kontrakt.
Vi kommunicerar inte med våra återförsäljares kunder på detta sätt, säger Telavox.
Vad ska Ni som kund göra om Ni blir kontaktade?
-
Lägga på luren
-
Ge inte de som ringer någon fullmakt eller några rättigheter. Varken vi eller Telavox kommunicerar med våra kunder på detta sätt.
-
Höra av dig till oss så tar vi ärendet vidare Telavox
-
Kunden bör göra en polisanmälan.
Vad gör Telavox?
I nuläget jobbar de på att kartlägga bedrägeriets omfattning och polisanmälan är gjord. Vi kommer kontinuerligt uppdatera er så fort vi har mer information.
Vänliga hälsningar, Haglöf & Nordkvist