Falun, 20 februari, 2013 - Vår Levenrantör Xerox lanserar ConnectKey, en ny styrenhet för Xerox multifunktionsskrivare (MFP). ConnectKey innehåller en rad olika lösningar som svarar på den ökade mobilanvändningen och ökade efterfrågan på en mer avancerad IT-säkerhet för uppkopplade enheter.
ConnectKey finns i 16 multifunktionsskrivare från Xerox, inklusive nya WorkCentre 5800 och 7800-serien och använder sig av branschens första inbyggda säkerhetslösning, från McAfee, som ger IT-personal en ökad kontroll på de arbetsplatser där BYOD (Bring Your Own Device) förekommer. Skrivare med ConnectKey har dessutom ytterligare ett lager säkerhet, Ciscos TrustSec, som skyddar informationen och kommunikationsvägarna, på väg till och från enheterna.
ConnectKeys öppna API gör att försäljningspartners, systemintegratörer och återförsäljare kan utveckla och bygga in egna applikationer för skrivaren utan att behöva extra mjukvara.
Xerox har utvecklat ConnectKey för att förenkla arbetsprocesser på ett säkert och effektivt sätt. Med ConnectKey fungerar multifunktionsskrivaren som en säker hubb och användaren kan skanna och ladda upp dokument direkt till molnbaserade tjänster, skicka affärskritiska dokument direkt in i arbetsflödesprocesser och skriva ut säkert och enkelt från alla mobila enheter. Xerox nya innovationer effektiviserar arbetet och ökar produktiviteten på arbetsplatserna.
Skapa egna appar, tillgång till molnet och mobila utskrifter förenklar arbetet
ConnectKey gör att IT-avdelningar, samt arbetsplatser av alla storlekar kan få jobbet gjort på ett snabbt, enkelt och säkert sätt.
ConnectKey inkluderar:
Standardapplikationer eller skapa egna appar: Med Xerox App Studio kan användare och kanalpartners bygga egna applikationer som effektiviserar arbetsprocesserna. Exempelvis kan en applikation för ett försäkringsbolag skanna in ett återbetalningskrav direkt in i betalningssystemet från skrivarens display.
-
Tillgång till molnet:
Med en (1) knapp, kan ConnectKey Share to Cloud flytta dokument direkt, utan krav på anan hård eller mjukvara, till vald mottagare, så som SharePoint Online, Google Drive, Dropbox, Evernote, PaperPort Anywhere eller Salesforce.com. ConnectKey möjliggör även automatisk konvertering till sökbara PDF, Word eller Excel-dokument, vilket förenklar framtida dokumenthantering.
-
Koppla till SharePoint:
Kontorsmedarbetare kan läsa, konvertera och lagra dokument i SharePoint och nätverkskatalogen eller lagra direkt i sin SharePoint My Site eller till sin hemkatalog. ConnectKey har ett tydligt fokus på enkelhet, både i installation och i underhåll.
-
Enkel integration med IT:
ConnectKey kan även hanteras som en server och en central del i ett nätverk, för att förenkla setup och service. Felsökning och utbildning kan genomföras på distans av IT-administratörer eller på egen hand via online support och videos på skrivarens panel.
-
Skriv ut oavsett var du befinner dig:
Medarbetare kan skriva ut från alla sorters mobila enheter med e-postfunktion med hjälp av Xerox Mobile Print, eller via applikationer med de funktioner som utvecklats för iOS, Android, Windows och Blackberry. Användare kan även välja att implementera Mobile Print som antingen en molnbaserad eller lokal lösning.
Med ConnectKey, kan du göra väldigt mycket mer än att bara skriva ut, skanna, faxa och kopiera. Du kan skriva ut från vilken mobil enhet som helst och dina skannade dokument kan lagras och skicas till någon molnbaserad tjänst som tex Google Drive, Evernote och Microsoft Office 365.
Du kan utveckla och skapa enkla appliaktioner och bädda in dem i den mutifunktionella printern med "easy-to-use-tools".
Du kan tex skapa processer och arbetsflöden som passar Era befintliga system och affärsprocesser. Dessutom med full säkerhet då datan är säkerställd genom säkerhetslösningen från McAfee.
Connect Key passar alla sätt att arbeta - på resande fot, virutellt eller genom molnbaserade tjänster. Den tillåter dig att fokusera på det som är viktigt - Din kärnverksamhet!