På denna sida finner ni information om hur ni kontaktar supporten, guider för felsökning av er internettjänst innan ni kontaktar supporten och hastighetskontroll av internettjänst.
Telefonsupporten
Telefonsupporten nås helgfri mån-fre 8-16 på tel 0771-60 20 20. Stanna kvar i telefonluren tills en supporttekniker tagit emot er felanmälan.
Vid återkoppling av pågående felanmälan av mediabox i Kopparstaden/Dalecarlia lägenhet skall TT-nr anges till supportpersonalen vid samtalet. Det är nätägaren som beslutar med insänd felanmälan som grund om tekniker sänds till kund eller ej.
Vid återkoppling av felanmälan för tjänster i Falu Stadsnät, Borlänge Stadsnät, ADSL & IP-Telavox kan ni kontakta Haglöf & Nordkvists kundtjänst.
OBS! Om tekniker blir utsänd av nätägaren för felsökning och avlämningsplats fungerar vid kontroll, felet är i kunds egen installerade utrustning kommer kund bli debiterad en felsökningsavgift på 1500kr inkl moms. Egen installerad utrustning av kund efter avlämningsplats ger vi ej support på. Undantaget IP-telefondosa från Telavox förmedlad av Haglöf & Nordkvist.