Support

På denna sida finner ni information om hur ni kontaktar supporten, guider för felsökning av er internettjänst innan ni kontaktar supporten och hastighetskontroll av internettjänst.


Telefonsupporten

Telefonsupporten nås helgfri mån-fre 8-22,  lör, sön & helgdagar 9-21 på tel 023-702 22 13. Stanna kvar i telefonluren tills en supporttekniker tagit emot er felanmälan.

Felanmälningar som inkommer efter kl 17 på helfri vardag börjar behandlas dag efter. Felanmälan som inkommit på Helg eller helgdag börjar behandlas första helgfria vardag efter. Planerade driftstörningar redovisas på sidan Driftstatus och meddelas även i telefonväxeln.

Vid återkoppling av pågående felanmälan av mediabox i Kopparstaden/Dalecarlia lägenhet skall TT-nr anges till supportpersonalen vid samtalet. Det är nätägaren som beslutar med insänd felanmälan som grund om tekniker sänds till kund eller ej.

Vid återkoppling av felanmälan för tjänster i Falu Stadsnät, Borlänge Stadsnät, ADSL & IP-Telavox kan ni kontakta Haglöf & Nordkvists kundtjänst.

OBS! Om tekniker blir utsänd av nätägaren för felsökning och avlämningsplats fungerar vid kontroll, felet är i kunds egen installerade utrustning kommer kund bli debiterad en felsökningsavgift på 1500kr inkl moms. Egen installerad utrustning av kund efter avlämningsplats ger NetIT ej support på. Undantaget IP-telefondosa från Telavox förmedlad av Haglöf & Nordkvist.

 

Kontakta oss